گزارش تحلیلی بازار شنیه (۱۴۰۳/۰۲/۰۸)

گزارش تحلیلی بازار شنیه (۱۴۰۳/۰۲/۰۸)

بازار هفته گذشته، وضعیت خوبی را پشت سر گذاشت و شاخص کل حدود 100 هزار واحد رشد کرد و به محدوده مقاومتی 2350 هزار واحد واحد نزدیک شد که برای عبور از این محدوده نیازمند اخبار و گزارشات خوب است.  
بازار امروز شروع خوبی داشت و مثبت آغاز شد ولی در مثبت ها فروشنده حضور داشت و اجازه ندادند بازار سبزپوش به کار خود ادامه دهد. در اواخر بازار کمی فشار فروش کم شد ولی به طور کلی 60 درصد از نماد های بازار در محدوده منفی معامله شدند. نرخ دلار نیما نیز خیلی آرام در مسیر رشد قرار دارد که میتواند برای گروهی از نماد های بورسی خبر خوبی باشد.
نماد های بزرگ و به اصطلاح شاخص ساز در این چند روز متعادل معامله میشوند و بعضا رنج هایی توسط حقوقی ها در این نماد ها شکل میگیرد ولی به طور کلی بازده خاصی نداشتند.
در بین تک سهم های کاما، شمواد و کویر معاملات خوبی داشتند و امروز به تعادل رسیدند.
ارزش معاملات خرد امروز به 5100 میلیارد تومان رسید که عدد بدی نیست.
شاخص کل امروز 652 واحد رشد کرد و به محدوده 2305 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن حدود 1395 واحد رشد کرد و به محدوده 765 هزار واحد رسید که نشان دهنده جا به جایی نقدینگی به سمت نماد های کوچک بازار است. صندوق های سهامی، خودرو و ساخت قطعات و صندوق های کالایی بیشترین ارزش معاملات را در روز جاری داشتند. در بین نماد های بازار ثپردیس، خودرو و خزامیا بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
انس طلای جهانی به 2338 دلار رسید که نسبت به چند روز قبل رشد داشته است. نرخ ارز در بازار آزاد به محدوده 63 هزار تومان رسید. طلای 18 عیار 3490 هزار تومان رسید و سکه امامی به 41.3 میلیون تومان رسید. در این بین حباب سکه به 7.1 میلیون تومان رسید.